Ιορδάνης Χασαπόπουλος: [..] Ο κύριος Πιερρακάκης, τον ευχαριστούμε πάρα πολύ που αυτό το πρωινό είναι εδώ μαζί μας. […] Φαίνεται ότι το θέμα των Τεμπών απασχολεί και ταρακουνά πολύ την κυβέρνηση.

ΥΠ: Εγώ θα σας πω, κύριε Χασαπόπουλε, ότι οι πολίτες διαδήλωσαν βουβά αλλά ότι το μήνυμα το οποίο εξέπεμψαν ήταν πάρα πολύ ηχηρό. Και αυτό το μήνυμα το ακούμε όλοι και πρέπει πάρα πολύ γρήγορα να δοθούν απαντήσεις. Πρέπει να μάθουμε με πολύ μεγάλη ακρίβεια το τι συνέβη εκείνη τη νύχτα, διότι εάν αυτό δεν το μάθουμε τότε η πληγή αυτή θα αιμορραγεί διαρκώς. Και αυτό είναι που με γενναιότητα είπε και ο Πρωθυπουργός προχθές. Είπε ότι υπάρχουν πράγματα τα οποία πρέπει να διορθωθούν, είπε ότι υπήρξαν αστοχίες και εδώ, επιτρέψτε μου να προσθέσω ότι, είμαστε σε ένα Υπουργικό Συμβούλιο λίγο πάνω από 50 άνθρωποι, δεν υπάρχει ένας από εμάς ο οποίος να δέχεται την κατηγορία περί συγκάλυψης. Και επιτρέψτε μου να το πω και για τον εαυτό μου, δεν το δέχομαι εγώ. Και υπό αυτή την έννοια πρέπει τα πράγματα να κινηθούν πάρα πολύ γρήγορα, πρέπει να δοθούν όλες εκείνες οι απαντήσεις και αυτό κατατείνει στο εξής. Κατατείνει στο ότι εάν υπάρξουν στοιχεία από τη Δικαιοσύνη τα οποία θα κάνουν λόγο για συγκεκριμένες ευθύνες, οι πρώτοι που θα ψηφίσουν για προανακριτική είμαστε εμείς. Και το δεύτερο είναι ότι εάν υπάρξουν στοιχεία τα οποία αφορούν την εταιρεία (Hellenic Train) – αν –  είτε ότι δεν τηρήθηκαν οι συνθήκες ασφαλείας, είτε ότι δεν δόθηκε η εικόνα της πλήρους πραγματικότητας όπως αυτή όφειλε να έχει δοθεί από την εταιρεία, τότε θα πρέπει να καταγγείλουμε τη σύμβαση. Και θα πρέπει να πούμε ότι αυτή η εταιρεία δεν έχει θέση στη χώρα μας. Αν και εφόσον. Σε κάθε περίπτωση να επαναλάβω αυτό που είπα πριν: δεν μπορεί να υπάρχει οποιαδήποτε σκιά, δεν μπορεί να μην αποδοθεί πλήρως η εικόνα του τι συνέβη εκείνη τη νύχτα.

ΙΧ: Τι έχει γίνει όμως; Το συλλαλητήριο ήταν ένα μεγάλο συλλαλητήριο. Έτσι δεν είναι; Έχει ξαναγίνει συλλαλητήριο, έγινε και η συναυλία το καλοκαίρι για τα Τέμπη. Το θυμάστε στο Παναθηναϊκό Στάδιο. Τι έχει γίνει όμως και υπάρχει αυτή η στροφή στη κυβέρνηση και έχει μπει και η Hellenic Train και εξετάζεται; Γιατί, τουλάχιστον από ότι λέει η εταιρεία, στοιχεία δεν υπάρχουν «αυτά που σας είπαμε τότε,» λέει, «λέμε και τώρα». Έχει συμβεί κάτι άλλο στο παρασκήνιο που δεν το ξέρουμε εμείς;

ΥΠ: Εγώ αυτό το οποίο θα σας πω είναι το ότι αρχικά περιμένουμε τα πορίσματα των εμπειρογνωμόνων,  στη συνέχεια περιμένουμε το τελικό πόρισμα της  Δικαιοσύνης. Ο κόσμος ζητά απαντήσεις, οι γονείς ζητούν απαντήσεις, εμείς αμέσως μετά ζητάμε απαντήσεις.

ΙΧ: Άρα, τώρα δεν πιστεύετε την εταιρεία. Αυτό καταλαβαίνω. Δηλαδή οι κυβερνητικοί λένε

ΥΠ:  Εγώ θα σας πω ότι περιμένουμε το πόρισμα της Δικαιοσύνης.

ΙΧ: Γιατί όλος ο άλλος κόσμος είναι σε διαφορετική μοίρα. Η κυβέρνηση, ο Πρωθυπουργός προφανώς έχει κλονιστεί η εμπιστοσύνη για να βγαίνει και να μιλάει με αυτόν τον τρόπο.

ΥΠ: Αντιλαμβανόμαστε πλήρως το μήνυμα το οποίο δίνεται από τον κόσμο. Και εμείς οι ίδιοι θέλουμε να δοθούν οι πλήρεις απαντήσεις για το τι συνέβη εκείνη τη νύχτα, γρήγορα. Αυτό είναι που ζητάει ο κόσμος, αυτό είναι που ζητάμε και εμείς. Και αυτό θα γίνει.

ΙΧ: Πάμε να δούμε τι γίνεται με το θέμα με τα Ωνάσεια. Εμείς τις προηγούμενες ημέρες είχαμε κάνει δύο συνδέσεις και αυτό το θέμα το ψάχναμε αρκετό καιρό. Κάναμε μία σύνδεση και με το Πέραμα και με τον Εύοσμο, δύο ευαίσθητες περιοχές που δεν μπορείς να πεις ότι είναι δύο «καλές» περιοχές. Έχουν γίνει επιλογές και θέλουμε να πάρουμε απαντήσεις.  Ο κόσμος, εγώ κατάλαβα, ότι δεν είναι ενημερωμένος ούτε οι καθηγητές ούτε ο κόσμος για το θέμα των Πρότυπων αυτών σχολείων που θα γίνουν εκεί.

ΥΠ: Εγώ θα πω ότι είναι απολύτως λογικό σε μία μεγάλη αλλαγή που γίνεται. Και εδώ τι προσπαθούμε να κάνουμε κύριε Χασαπόπουλε; Προσπαθούμε να κάνουμε πολλές μεγάλες αλλαγές στην Παιδεία. Όλοι όσοι μας βλέπουν ξέρουν ότι πρέπει να γίνουν θεμελιώδεις αλλαγές και θεμελιώδεις μεταρρυθμίσεις στο εκπαιδευτικό σύστημα. Και σε μία καλή αλλαγή είναι πάρα πολύ λογικό -και αυτό σας το λέω όχι σαν Υπουργός Παιδείας αλλά και σα γονιός- για ότι αφορά τα παιδιά μας πάντα είναι λογικό να έχουμε πολλά πολλά ερωτήματα ακόμα και επιφυλάξεις στην αλλαγή. Για αυτόν τον λόγο και η δική μας η δουλειά είναι ποια; Να απαντάμε σε όλα τα ερωτήματα -γιατί είδα τις συνδέσεις στην εκπομπή σας και πράγματι τα περισσότερα από όσα ακούστηκαν δεν αντανακλούν την πραγματικότητα. Δηλαδή, ακούστηκε από κάποιους ότι τα παιδιά στα σχολεία που θα μετατραπούν σε Ωνάσεια θα φύγουν. Αυτό όπως αντιλαμβάνεστε δεν ισχύει, κανένα παιδί δεν θα φύγει. Όλα τα παιδιά που φοιτούν αυτή τη στιγμή στις σχολικές αυτές μονάδες θα παραμείνουν και θα αποφοιτήσουν από αυτές. Και εδώ να πω ότι αυτή είναι μια πολύ μεγάλη πρωτοβουλία. Έχει έρθει το ίδρυμα Ωνάση, είναι μια δωρεά 160 εκατ. ευρώ. Έχει ξαναγίνει αυτό στη χώρα μας; Έχει ξαναγίνει. Που; Στον χώρο της Υγείας με το Ωνάσειο Καρδιοχειρουργικό Κέντρο. Έχει γίνει εδώ και πάνω από 30 χρόνια, είναι δεκαετίες πλέον αυτή η παρέμβαση στην Υγεία και όσοι μας βλέπουν ξέρουν τι σημαίνει Ωνάσειο Νοσοκομείο. Ερχόμαστε, λοιπόν, εδώ να κάνουμε το ίδιο με αντίστοιχη θεσμική αρχιτεκτονική για το χώρο της Παιδείας. Τι αποφασίσαμε; Να πάμε σε περιοχές ευάλωτες, με κοινωνικές και οικονομικές προκλήσεις. Μενίδι, Κολωνός, Εύοσμος, Πέραμα. Και να πάμε σε αυτές τις περιοχές και να δημιουργήσουμε ένα νέο τύπο σχολείου. Έχουν στοιχεία από τα Πρότυπα, δεν είναι ακριβώς Πρότυπα. Στα Πρότυπα Σχολεία δεν υπάρχει η υποχρέωση ένα μεγάλο ποσοστό των παιδιών να είναι από την περιοχή. Την περιοχή πώς θα την ορίσουμε; Σε συνεργασία με τις δημοτικές αρχές. Και να πω ότι όλες οι δημοτικές αρχές έχουν αγκαλιάσει το συγκεκριμένο project γιατί ξέρουν πως θα αναβαθμίσουν τα σχολεία.

ΙΧ: Άρα σε ένα σχολείο στο Πέραμα ή στον Κολωνό σε Γυμνάσιο που φοιτούν τα παιδιά της γειτονιάς που πηγαίνουν όσοι είναι κοντά, αυτά τα παιδιά θα παραμείνουν στο σχολείο…

ΥΠ: Τα υφιστάμενα λέτε. Τα υφιστάμενα παιδιά θα παραμείνουν και θα τελειώσουν. Από εκεί και πέρα από το 40% μέχρι το 60% των παιδιών στα σχολεία αυτά θα είναι από τη γειτονιά. Βάζουμε ένα κατώτατο όριο.

ΙΧ: Από πότε θα αρχίσει να εφαρμόζεται αυτό, γιατί σου λέει «θα δώσουμε εξετάσεις»; Ένα παιδί που μένει κοντά σε αυτό το σχολείο ή το αδερφάκι του, θα δώσουν εξετάσεις για να μπουν στο σχολείο αύριο-μεθαύριο;

ΥΠ: Το αδερφάκι του όχι. Το αδερφάκι του θα μπορεί να έχει πρόσβαση ακριβώς λόγω του ότι ο μεγαλύτερος αδερφός ή η μεγαλύτερη αδερφή φοιτά στο σχολείο. Στο μέλλον όμως θα υπάρξει και μια διαδικασία εξετάσεων. Δεν θα είναι οι ίδιες πάλι εξετάσεις που έχουν τα Πρότυπα. Θα είναι κάτι άλλο. Θα έχει πιο πολύ χαρακτήρα δεξιοτήτων, θα υπάρχει δωρεάν προετοιμασία ψηφιακή αλλά και πάλι θα υπάρχει μια υποχρέωση 40%-60% των παιδιών στο σχολείο να είναι από τη γειτονιά.

ΙΧ: Είτε περάσουν είτε όχι στις εξετάσεις;

ΥΠ: Οι εξετάσεις αυτές είναι κατάταξης. Σαν να βάζεις μία ποσόστωση. Λέμε ότι θα υπάρξει ποσόστωση ανάλογα με τα αποτελέσματα περίπου, δηλαδή, από τα μισά παιδιά και λίγο παραπάνω.

ΙΧ: Δεν θα είναι Πανελλήνιες.

ΥΠ: Όχι δεν υπάρχει τέτοια λογική για τόσο μικρά παιδιά. Αλίμονο. Θα υπάρξει, λοιπόν, μία μέριμνα να είναι πολλά παιδιά από τη γειτονιά. Και εδώ να πω και κάτι άλλο. Η απόφαση που έχει ληφθεί…

ΙΧ: Άρα, έξι στα δέκα παιδιά θα είναι της γειτονιάς.

ΥΠ: Θα το συζητήσουμε το ποσοστό ακριβώς και με τα σχολεία και με τους δημάρχους, νομίζω ότι σε περιπτώσεις όπως αυτές του Λεκανοπεδίου εκεί θα πάμε στο 6/10 στο πάνω όριο. Αλλά να προσθέσω ότι αυτά τα σχολεία έχουν Ομίλους και Σύνολα το μεσημέρι. Έχουν έξτρα ώρες, δηλαδή, οι οποίες θα κάνουν προετοιμασία για τα παιδιά περισσότερο.

ΙΧ: Σαν τα ολοήμερα ας πούμε

ΥΠ: Ναι. Με διάσταση όμως πρόσθετων δεξιοτήτων.

ΙΧ: Τα άλλα τέσσερα παιδιά της γειτονιάς που θα πάνε;

ΥΠ: Εδώ πάω να πω οι Όμιλοι και τα Σύνολα δεν θα είναι ανοιχτά μόνο σε αυτό το σχολείο, θα είναι ανοιχτά σε όλα τα σχολεία της περιοχής. Θα μπορεί δηλαδή ένα παιδί από όλη τη περιοχή να αιτηθεί να συμμετέχει στο συγκεκριμένο σχολείο. Θα έρθει το Ίδρυμα να επενδύσει στις υποδομές: Ένα εκατ. ευρώ θα πάει σε κάθε ένα από τα 22 σχολεία, περίπου, για τη βελτίωση των υποδομών. Βάζουμε και εμείς χρήματα όπως ξέρετε με το πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου» σε σχολεία όλης της χώρας. Έχουμε φτάσει τα 450 εκατ. ευρώ. Σπουδαίο είναι το ότι έρχεται το ίδρυμα να κάνει αυτή την επένδυση. Οι καθηγητές θα αμείβονται για αυτές τις έξτρα ώρες.

ΙΧ: Οι καθηγητές που υπηρετούν σε αυτά τα σχολεία, θα παραμείνουν;

ΥΠ: Οι καθηγητές θα παραμείνουν για μία διετία, θα μπορέσουν να παραμείνουν μετά εφόσον κάνουν τις πρόσθετες επιμορφώσεις. Είναι η ίδια ρύθμιση που ισχύει για τα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία. Κι εγώ να προσθέσω απλώς εδώ, σ’ αυτό που λέτε, ότι το συγκεκριμένο νομοσχέδιο  αγκαλιάστηκε στη Βουλή όχι μόνο από μας, και από κόμματα της αντιπολίτευσης και από το ΠΑΣΟΚ και από την Πλεύση Ελευθερίας, την κυρία Κωνσταντοπούλου, κάναμε και εμείς αλλαγές στην όλη διαδικασία, συζητήσαμε με τα άλλα κόμματα για να υπάρξει συναίνεση όπως ξέρετε, όπως ξέρουν όλοι όσοι μας βλέπουν, η συναίνεση δεν είναι κάτι το οποίο απαιτεί μόνο κινήσεις από την αντιπολίτευση, απαιτεί πρωτίστως κινήσεις από την κυβέρνηση κι έτσι εδώ καταλήξαμε σε τροπολογίες οι οποίες είχαν να κάνουν μ’ αυτά που με ρωτάτε: εντοπιότητα, διετής παραμονή των καθηγητών για να μπορέσουν να παραμείνουν και να επιμορφωθούν, μέριμνα για τα μικρότερα αδέρφια, γι’ αυτό και υπήρξε αυτή η ώσμωση και αυτή η συναίνεση. Αυτό που θέλω να πω σε όλους όσους μας βλέπουνε είναι ότι είναι πολύ σπουδαίο να μπορούμε να κινητοποιήσουμε την κοινωνία των πολιτών, τα Κοινωφελή Ιδρύματα, το Ωνάσειο, όλους, να κάνουν όλοι το κάτι παραπάνω για κάθε γωνιά της χώρας γιατί εκ των πραγμάτων ξέρουμε ότι στη δημόσια παιδεία πρέπει να γίνουν πολύ περισσότερες επενδύσεις τα επόμενα χρόνια. Εμείς πρέπει να κάνουμε τις πιο πολλές, γι’ αυτό και ανέφερα πριν το πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου», για τα σχολικά κτήρια…

ΙΧ: Αλλά να μην απορρίπτουμε αυτές τις κινήσεις που γίνονται

ΥΠ: Να μην απορρίπτουμε γιατί εδώ που τα λέμε, είναι λίγο περίεργη η εικόνα…

ΙΧ: Οι καθηγητές που υπηρετούν τώρα εκεί, κι εφόσον πληρούν όλες τις προϋποθέσεις, θα αμείβονται περισσότερο;

ΥΠ: Θα αμείβονται περισσότερο για παραπάνω δουλειά, για τις έξτρα ώρες. Θα έχουν το ίδιο πρόγραμμα στις υπόλοιπες που ισχύει σήμερα, για τις έξτρα ώρες θα πληρώνονται περισσότερο.

ΙΧ: Το πρόγραμμα;

ΥΠ: Το Υπουργείο Παιδείας. Το πρόγραμμα σπουδών είναι δεδομένο.

ΙΧ: Α, δεν αλλάζει

ΥΠ: Όχι. Το πρόγραμμα σπουδών είναι δεδομένο, το πρόγραμμα σπουδών δεν αλλάζει αυτό είναι δεδομένο. Σε κάθε περίπτωση, το αναφέρω και σε συνάρτηση και με τη συζήτηση στη Βουλή, ένα κομμάτι της Αντιπολίτευσης τήρησε μία συγκεκριμένη στάση, εγώ θα πω ότι ο ιστορικός του μέλλοντος θα δυσκολευτεί όταν θα διαβάζει τα πρακτικά της βουλής όταν θα βλέπει ότι ένα κοινωφελές Ίδρυμα να έρχεται να βάζει 160 εκατ. ευρώ για 12 χρόνια -για αρχή- και μετά αυτό να απορρίπτεται από ένα κομμάτι…

ΙΧ: Θα το αγκαλιάσει και η κοινωνία, αυτό έχει σημασία, η τοπική. Επίσης υπάρχουν διάφορες ερωτήσεις που μας στέλνουν οι φίλοι τηλεθεατές, που λένε, ας πούμε, σε μία περιοχή έχει δέκα σχολεία, δέκα Γυμνάσια, δέκα Δημοτικά, δέκα Λύκεια. Γιατί παίρνετε κτήρια από τα υφιστάμενα και δεν πάτε να δημιουργήσετε κάτι καινούριο;

ΥΠ: Μα το πιο σημαντικό είναι να βελτιώσουμε την υφιστάμενη κατάσταση. Δεν μας λείπουν τα κτήρια, γενικά, στη χώρα. Η Ελλάδα έχει 12.710 σχολεία. Αν αφαιρέσει κανείς τα Νηπιαγωγεία που είναι περίπου τα 5.000, λίγο κάτω από 5.000 θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε το κτηριακό απόθεμα και να βελτιώσουμε τα σχολεία μας όπως αυτά είναι σήμερα. Αυτή είναι η μεγαλύτερη πρόκληση, με δεδομένη και τη δημογραφική καμπύλη της χώρας η οποία γνωρίζετε ότι έχει κι αυτή τη καμπύλη της, έτσι; Αναφέρομαι στον αριθμό των γεννήσεων. Άρα, η ουσία είναι και είμαστε η πρώτη κυβέρνηση που το έχει κάνει αυτό, αυτό το λέω με απόλυτη ειλικρίνεια, δεν έχουν ελεγχθεί τα σχολικά κτήρια εδώ και δεκαετίες, οι πρώτοι που κάνουν το σχολικό έλεγχο στα κτήρια μέσω του ΤΕΕ είμαστε εμείς με χρήματα του Ταμείου Ανάκαμψης.

Δεύτερον, ερχόμαστε να βάλουμε -για αρχή- 350 εκατομμύρια ευρώ εμείς ως πολιτεία στα σχολικά κτήρια. Θα μου πείτε φτάνει; Θα σας απαντήσω μόνος μου όχι, δεν φτάνει. Ανέφερα τον αριθμό, 12.710 σχολεία. Αν βάλουμε κάτω όλα τα προβλήματα όλων των σχολείων της χώρας θα χρειαστούμε πολλά πολλά παραπάνω λεφτά. Αλλά, δείτε πως ξεκινήσαμε. Ο Πρωθυπουργός ανέφερε το Σεπτέμβριο 250 εκατομμύρια. Προστέθηκαν 100 εκατομμύρια από τις τράπεζες. Τώρα, ανακοινώσαμε με τον κύριο Σκυλακάκη προχθές άλλο ένα πρόγραμμα 30 εκατομμυρίων ευρώ για ενεργειακές αναβαθμίσεις σχολείων, φτάσαμε στα 380. Συνεχώς θα αυξάνουμε το ποσό, και, ναι, θέλουμε και χορηγίες. Και είναι σπουδαίο να πάρουμε χορηγίες από το Ίδρυμα Ωνάση, από εταιρίες. Μία εταιρία η οποία έχει παρουσία σε ένα Δήμο, σε μία γειτονιά, σε μία περιοχή, με συγχωρείτε, καλό θα είναι να φτιάξει τα σχολεία. Καλό θα είναι να ενδιαφερθεί και να δείξει και το κοινωνικό της πρόσωπο και τον κοινωνικό πολλαπλασιαστή με μικρά έργα ενδεχομένως, είναι ωραίο αυτό το νοιάξιμο, είναι ωραία αυτή η μέριμνα. 

ΙΧ: Οι καθηγητές οι οποίοι δεν θα ενδιαφερθούν να μπουν σ’ αυτό το πρόγραμμα, τι θα γίνει; Θα μετακινηθούν σε άλλα σχολεία;

ΥΠ: Μπορούν να μετακινηθούν σε άλλα σχολεία, υπάρχει ήδη θεσμικό πλαίσιο, ξέρετε αντλούμε στοιχεία για τα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία…

IX: Ξέρετε πρέπει να γίνει γνωστό αυτό, δηλαδή οι καθηγητές και οι γονείς είναι σε αυτές τις περιοχές, όπου και να μιλήσουμε, εμένα με πήραν τηλέφωνο από την Ξάνθη, δηλαδή υπάρχουν πολλές απορίες που δεν τις ξέρει ο κόσμος.

ΥΠ: Και θα απαντηθούν όλες. Έχουμε ήδη στείλει συγκεκριμένες επιστολές στα σχολεία τα οποία θα μετατραπούν σε Δημόσια Ωνάσεια, νομίζω ότι όταν οι γονείς δουν τις λεπτομέρειες του συγκεκριμένου έργου, της συγκεκριμένης πρωτοβουλίας.

ΙΧ: Ε, ας πάει κάποιος να κάνει μία ημερίδα εκεί, να τους μιλήσει σ αυτούς τους ανθρώπους

ΥΠ: Όταν δουν όλες τις απαντήσεις θα διαπιστώσουν ότι αυτό είναι ένα έργο το οποίο δεν θα βελτιώσει απλώς τα 22 σχολεία, θα έχει πολύ μεγάλη παρέμβαση στις τοπικές κοινωνίες. Για αυτό και το αγκαλιάζουν οι δήμαρχοι, μιλήστε με τους Δημάρχους. Καλέστε το Δήμαρχο Αχαρνών στο τηλέφωνο, για παράδειγμα, χθες που μιλήσαμε, ή το Δήμαρχο Περάματος. Θα δείτε ότι οι κοινωνίες το θέλουν οι τοπικές, γιατί ξέρουν ότι δεν αφορά μόνο ένα σχολείο. Ανοίγει σε όλα τα άλλα, ανοίγεις την περιοχή, και ο στόχος ποιος είναι εδώ; είναι απλός: τι θέλουμε να κάνουμε; Να σηκώσουμε όλο το σύστημα προς τα πάνω. Όχι να το κατεβάζουμε όλο προς τα κάτω χρησιμοποιώντας το ίδιο λεξιλόγιο και τις ιδεοληψίες και τις του ‘70 και του ‘80.

ΙΧ: Υπουργέ, […] θέλω να μου πείτε τι θα γίνει στο Υπουργικός Συμβούλιο σήμερα με τα δύο Νομοσχέδια που φέρνετε.

ΥΠ: Το πρώτο αφορά τις Ακαδημίες Επαγγελματικής Κατάρτισης, αυτή είναι μία πρωτοβουλία, η οποία να την πω πάρα πολύ απλά, αφορά την επαγγελματική εκπαίδευση, κι ερχόμαστε να κάνουμε μία ώσμωση με τον ιδιωτικό τομέα. Η Επαγγελματική εκπαίδευση έχει βελτιωθεί στη χώρα μας, την αγκαλιάζει ο κόσμος περισσότερο, υπάρχουν καλοπληρωμένες δουλειές σε όλο το φάσμα -αν πάτε στην Ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη μιας και ανέφερα το Πέραμα θα δείτε ότι υπάρχουν πολλές καλοπληρωμένες δουλειές εκεί. Πρέπει να βελτιώσουμε την εκπαίδευση που παρέχουμε σε αυτά τα παιδιά που ενδιαφέρονται για αυτές τις δουλειές και να τα ενημερώσουμε ότι υπάρχουν αυτές οι ευκαιρίες. Αυτό σε ένα βαθμό συμβαίνει από κρατικές πολιτικές αλλά εδώ που τα λέμε χρειάζεται καλύτερο πάντρεμα με τον ιδιωτικό τομέα με τις εταιρίες.

ΙΧ: Δηλαδή θα δημιουργήσετε διάφορα ΙΕΚ να το πούμε έτσι;

ΥΠ: Σε σύμπραξη όμως είτε με μία εταιρία ή με πολύ περισσότερες, ή με Επιμελητήρια ή με Οργανισμούς ή με Ενώσεις.

ΙΧ: Που βρίσκουν κατευθείαν δουλειές τα παιδιά.

ΥΠ: Ας το πούμε σχηματικά, ξέρουμε ότι στη Νάουσα ο χώρος του κρασιού τα πηγαίνει πάρα πολύ καλά τα τελευταία χρόνια. Έχουμε μιλήσει με οινοπαραγωγούς, εκεί υπάρχει ενδιαφέρον για να υπάρξει μία τέτοιου τύπου Σχολή για τα επαγγέλματα που έχουν σχέση με το κρασί. Στην Αρκαδία για το φάρμακο, με τις φαρμακευτικές εταιρίες, παρασκευαστές φαρμάκου. Στο Κιλκίς με αντίστοιχες εταιρίες. Πρέπει λοιπόν αυτό να το διακλαδώσουμε σε όλη την Ελλάδα. Αυτή θα είναι η πολιτική που θα ακολουθήσουμε το επόμενο διάστημα, όπως σας είπα θέλουμε να κινητοποιήσουμε τον ιδιωτικό τομέα να κάνουν το κάτι παραπάνω.

ΙΧ: Πότε θα γίνουν όλα αυτά;

ΥΠ: Θα περάσει το Νομοσχέδιο με το καλό από το Υπουργικό, θα πάει στη Βουλή και μετά ο στόχος είναι το γρηγορότερο δυνατόν, γιατί όχι κι από φέτος.

ΙΧ: Και το δεύτερο;

ΥΠ: Το δεύτερο αφορά τα Πρεσβυγενή Πατριαρχεία. Ξέρετε, χθες είχα για μένα το μεγάλο προνόμιο να συνοδεύσω τον Πρωθυπουργό και τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο στα Τίρανα, στην κηδεία του Μακαριστού Αναστασίου. Και να σας πω ότι δεν είχα ποτέ την τύχη να επισκεφθώ τα Τίρανα στο παρελθόν και είναι πολύ μεγάλη εμπειρία για όλους μας. Ήταν συγκλονιστική η στιγμή, μπαίνοντας μέσα στο ναό της Αναστάσεως στα Τίρανα όπου ήταν η κηδεία του Μακαριστού Αναστασίου, ο Πρωθυπουργός και ο Αρχιεπίσκοπος καταχειροκροτήθηκαν από τους ομογενείς μας εκεί και ήταν εντυπωσιακή η σκηνή, το συναίσθημα να βλέπεις εκατοντάδες ομογενείς σε μία πλατεία στα Τίρανα κι έβλεπες τη δύναμη που έχει ο ελληνισμός παγκοσμίως. Το αισθάνθηκα και στην Αλεξάνδρεια αυτό σε μία πρόσφατη επίσκεψη…

ΙΧ: Γιατί το αναφέρετε τώρα;

ΥΠ: Το αναφέρω γιατί αυτό είναι που θέλω να κάνουμε. Υπάρχει ο ελληνισμός σε όλο τον κόσμο που πρέπει να στηριχθεί και μέσα από τις εκκλησίες και μέσα από τα Πρεσβυγενή Πατριαρχεία. Ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος εδώ και χρόνια έχει θέσει ένα αίτημα στις κυβερνήσεις να μπορέσουμε να στηρίξουμε τους κληρικούς της ομογένειας, και αυτό θα έρθουμε να κάνουμε και για το λόγο που σας είπα, που αφορά τους ομογενείς, αλλά κι επειδή αυτό αφορά και μία γεωπολιτική διάσταση για τον ελληνισμό σε όλον τον κόσμο.

ΙΧ: Πως θα το στηρίξουμε;

ΥΠ: Θα το στηρίξουμε με 600 οργανικές θέσεις, λέμε ότι είναι στα τέσσερα Πρεσβυγενή Πατριαρχεία  και στην Ιερά Μονή Σινά, στην πραγματικότητα είναι σε όλες τις Ελληνορθόδοξες Εκκλησίες του κόσμου.

ΙΧ: 600 ιερείς;

ΥΠ: 200 το χρόνο. Και θα γίνει με τον ίδιο τρόπο με τον οποίο η ίδια κυβέρνηση τα προηγούμενα χρόνια έλυσε το θέμα των οργανικών θέσεων των κληρικών της Εκκλησίας της Ελλάδος.