Πρόσφατα ανακοινώθηκε ότι το Συμβούλιο του ΟΟΣΑ σας επέλεξε ως πρόεδρο του Global Strategy Group. Τι σημαίνει για την χώρα μας η προεδρία αυτή;

Είναι σίγουρα τιμητική για τη χώρα, αφού μέσω αυτής της επιλογής αναγνωρίζονται τα μεγάλα ψηφιακά βήματα τα οποία έχουν συντελεστεί όλο το προηγούμενο χρονικό διάστημα, με αφορμή και της πανδημίας του κορωνοϊού καθώς και το γεγονός ότι η χώρα είναι έτοιμη για ένα μεγάλο ψηφιακό άλμα. Παράλληλα βέβαια αναγνωρίζεται και ευρύτερα το πώς η Ελλάδα κατάφερε να διαχειριστεί επιτυχώς μία πάρα πολύ δύσκολη συνθήκη.

Υπό αυτή την έννοια, η προεδρία στο Global Strategy Group, δίνει την δυνατότητα στη χώρα να μπορέσει να διευκολύνει περαιτέρω την συνεργασία ανάμεσα στα κράτη-μέλη του ΟΟΣΑ. Στόχος μας είναι να διευκολύνουμε την ανταλλαγή καλών πρακτικών. Αλλά, ευρύτερα, θα έλεγα η επιλογή αυτή θα μας βοηθήσει να χαράξουμε από κοινού μία πολιτική μετάβασης σε αυτό που λέμε 4η Βιομηχανική Επανάσταση, η οποία είναι ιδιαιτέρως απαιτητική από μόνη της, πόσο μάλλον στην μετά κορωνοϊού εποχή. Αυτή είναι σίγουρα μία πολύ μεγάλη πρόκληση την οποία τα κράτη-μέλη θα πρέπει να διαχειριστούν από κοινού και πάρα πολύ γρήγορα και εν προκειμένω ο ρόλος που καλούμαστε να παίξουμε ως χώρα είναι πολύ σημαντικός.

Πριν από μερικές ημέρες τέθηκε σε εφαρμογή το Know Your Customer (KYC) – ένα εργαλείο που μειώνει αισθητά την γραφειοκρατία επιτρέποντας την αυτόματη συλλογή προσωπικών πληροφοριών. Η εφαρμογή του ξεκίνησε από τα τραπεζικά ιδρύματα. Θα μπορούσε ωστόσο να έχει πρόσθετες εφαρμογές και να επεκταθεί και σε άλλες υπηρεσίες και οργανισμούς του ιδιωτικού τομέα;

Με μία λέξη ναι, θα μπορούσε και θα έχει και πρόσθετες εφαρμογές. Η φιλοσοφία του Know Your Customer είναι να πετύχει μία απλούστευση που υπερβαίνει αυτήν της αλληλεπίδρασης του πολίτη με το Δημόσιο, η οποία έχει υλοποιηθεί σε μεγάλο βαθμό μέχρι σήμερα. Άλλωστε γνωρίζουμε πολύ καλά ότι οι πολίτες ταλαιπωρούνται όχι μόνο κατά τις συναλλαγές τους με το Δημόσιο αλλά και κατά την αλληλεπίδραση τους και με μεγάλες εταιρείες του ιδιωτικού τομέα, όπως οι τράπεζες.

Η ιδέα του KYC είναι πάρα πολύ απλή: ο πολίτης να έχει ο ίδιος την κυριότητα των δεδομένων του και να αποφασίζει σε ποιον θα δίνει πρόσβαση και υπό ποιες προϋποθέσεις, όπως αντίστοιχα μεταφέρει ένα χαρτί σε ένα γκισέ. Η βελτίωση της αλληλεπίδρασης του πολίτη με τις τράπεζες που επιχειρείται από πλευράς μας είναι λοιπόν το πρώτο βήμα. Στόχος μας είναι να κάνουμε το ίδιο και με πολλούς άλλους κλάδους της οικονομίας και με άλλες επιχειρήσεις ώστε να απλοποιήσουμε όχι μόνο το Δημόσιο αλλά και ό,τι ευρύτερα μας ταλαιπωρεί και είναι περιττό.

Ο επόμενος κλάδος που εξετάζουμε την εφαρμογή του KYC είναι αυτός των τηλεπικοινωνιών.

Μιας και η απλούστευση των διαδικασιών και η μείωση της γραφειοκρατίας βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα του υπουργείου ποιο το επόμενο μεγάλο έργο που δρομολογείτε προς αυτή την κατεύθυνση;

Υπάρχουν πολλαπλές υπηρεσίες τις οποίες κοιτάμε σε σχέση με την απλοποίηση των διαδικασιών. Στον gov.gr προστίθεται νέες υπηρεσίες κάθε βδομάδα. Ωστόσο έχουμε την κουλτούρα να τις ανακοινώνουμε όταν είναι έτοιμες.