Το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης μεταδίδει μέσω της 86ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης το μήνυμα ότι η Ελλάδα προχωρά και προχωρά ψηφιακά. Στο περίπτερο 12 της ΔΕΘ οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν και να εξοικειωθούν μέσω της διαδραστικότητας, με μια σειρά από ψηφιακές υπηρεσίες του Ελληνικού Δημοσίου, που έχουν σχεδιαστεί με επίκεντρο την εξυπηρέτηση του πολίτη, καθώς και με το έργο των εποπτευόμενων φορέων του υπουργείου.
Η ανθρωποκεντρική κατεύθυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού που προωθεί το υπουργείο τα τελευταία τρία χρόνια είναι εμφανής σε πολλές εκφάνσεις της καθημερινότητας του πολίτη. Ενδεικτικά, αναφέρουμε μια σειρά από ψηφιακά εργαλεία που τέθηκαν σε λειτουργία τον τελευταίο χρόνο, όπως το myHealth app και το myAuto, τα οποία τυγχάνουν πολύ σημαντικής ανταπόκρισης. Ακόμη, μέσω των live υπηρεσιών, όπως τα myKEPlive, myEFKAlive και της διαδικασίας των ψηφιακών ραντεβού, διευκολύνονται καθημερινά χιλιάδες πολίτες εξοικονομώντας χρόνο και πόρους. Αντίστοιχα, χρησιμοποιώντας το GOV.gr Wallet, δηλαδή ψηφιακά αντίγραφα του διπλώματος και της ταυτότητάς μας, απλουστεύουμε την καθημερινότητά μας. Από όσα ενδεικτικά αναφέρθηκαν παραπάνω, βλέπουμε ότι το κράτος αλλάζει, ο δημόσιος τομέας καινοτομεί και βοηθά τους πολίτες να εξοικειωθούν με τις ψηφιακές υπηρεσίες, να αποκτήσουν νέες ψηφιακές δεξιότητες, ενώ παράλληλα και ο ιδιωτικός τομέας ενθαρρύνεται από το παράδειγμα του κράτους και εξελίσσεται ψηφιακά.
Για το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης ο ψηφιακός μετασχηματισμός συνιστά μια οριζόντια και αναπτυξιακή πολιτική και, τελικά, μια εξ ορισμού κοινωνική πολιτική, όπως έχει τονίσει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. Η πολιτική αυτή διευκολύνει την καθημερινότητα πολιτών και επιχειρήσεων, ενθαρρύνει την καινοτομία και εξοικονομεί χρόνο και πόρους. Στο πλαίσιο αυτό, παρουσιάσαμε στις αρχές Ιουλίου το «Μίτος», το Εθνικό Μητρώο Διαδικασιών, που αποτελεί μια σημαντική μεταρρύθμιση για τη Δημόσια Διοίκηση. Αναμένεται να οδηγήσει στην αναβάθμιση της εξυπηρέτησης του πολίτη, ενώ ταυτόχρονα θα αποτελέσει ένα εξαιρετικά χρήσιμο εργαλείο για την καταπολέμηση της γραφειοκρατίας. Στο «Μίτος», που αυτή τη στιγμή λειτουργεί πιλοτικά, θα καταγραφούν σταδιακά όλες οι διαδικασίες του Ελληνικού Δημοσίου και το Μητρώο θα παρέχει στους πολίτες όλες τις απαραίτητες πληροφορίες σχετικά με τις διοικητικές διαδικασίες, τις αρμόδιες υπηρεσίες, την ισχύουσα νομοθεσία, καθώς και τον χρόνο διεκπεραίωσης των διαδικασιών.
Σε αυτό το διαρκώς αναβαθμιζόμενο ψηφιακά περιβάλλον, η Θεσσαλονίκη θα μπορούσε να πρωτοπορήσει και να αποτελέσει σημείο αναφοράς για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Το γεγονός ότι εταιρείες όπως η Pfizer, η Deloitte, η Deutsche Telecom και πολλές άλλες επιλέγουν να επενδύσουν στη Θεσσαλονίκη και την Κεντρική Μακεδονία ευρύτερα αποτελεί, σίγουρα, ένα είδος επιβράβευσης για την ψηφιακή πρόοδο που σημείωσε η χώρα, αλλά, παράλληλα, και αποτέλεσμα της καλής δουλειάς που γίνεται σε τοπικό επίπεδο, καθώς και της δυναμικής που διαθέτει η περιοχή στον τομέα της τεχνολογίας, με ένα οικοσύστημα καταξιωμένων εταιρειών και σύγχρονων start-ups.