Κωδικοποιώντας σε μια φράση τις πρωτοβουλίες του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης για την καταπολέμηση του κορωνοϊού, θα λέγαμε ότι μια χρόνια εκκρεμότητα – η ψηφιοποίηση του ελληνικού Δημοσίου – έγινε αναγκαιότητα και τώρα είναι η στιγμή να γίνει καθημερινότητα. Όλες αυτές οι πρωτοβουλίες – με εξαίρεση το 13033 – ήρθαν για να μείνουν, καθώς αποτελούσαν εξαρχής κομμάτι του προγράμματός μας και, μάλιστα, του πυρήνα του: το gov.gr, η άυλη συνταγογράφηση, οι διασυνδέσεις μεταξύ μητρώων και υπηρεσιών, η διαλειτουργικότητα των μητρώων του ελληνικού Δημοσίου, η επέκταση της λειτουργίας της πλατφόρμας τηλεδιασκέψεων ePresence για τον δημόσιο τομέα και η χορήγηση ψηφιακών υπογραφών στο πολιτικό προσωπικό της χώρας.
Πρόκειται για πρακτικές που έπρεπε να είχαμε υιοθετήσει εδώ και πολλά χρόνια – και που η μη υιοθέτησή τους είχε οδηγήσει την Ελλάδα σε χαμηλή κατάταξη σε όλους τους δείκτες ψηφιακού μετασχηματισμού. Αποδείξαμε όμως πως η προϋπάρχουσα συνθήκη της χώρας δεν αποτελεί το πεπρωμένο της.
Μέσα σε συνθήκες μεγάλης ανάγκης για την απομακρυσμένη διεκπεραίωση των συναλλαγών μας με το κράτος, διαπιστώνουμε: πρώτον, ότι οι πολίτες ήταν σε μεγάλο βαθμό έτοιμοι για το ψηφιακό άλμα, καθώς ανταποκρίθηκαν άμεσα· και δεύτερον, ότι ο σχεδιασμός μας απέδωσε τα προσδοκώμενα αποτελέσματα. Η εμπειρία αυτών των δύο μηνών θα είναι για εμάς πολύτιμη. Και η συχνότητα των πρωτοβουλιών μας θα παραμείνει εξίσου πυκνή.