Το υπουργείο σας έχει αναλάβει ένα μεγάλο κομμάτι του εμβολιασμού που έχει να κάνει με τα κανάλια μέσω των οποίων θα προγραμματίζονται τα ραντεβού. Πώς θα κλείνονται αυτά;

Η αποστολή μας είναι να οργανώσουμε όσο το δυνατόν ταχύτερα και αποδοτικότερα τα ραντεβού για τον εμβολιασμό. Γι’ αυτό ζητάμε από τους πολίτες να εγγραφούν στην άυλη συνταγογράφηση και να επικαιροποιήσουν την διεύθυνση και τα στοιχεία επικοινωνίας τους. Με αυτό τον τρόπο το σημείο, οι ημερομηνίες και οι ώρες των ραντεβού που θα τους προτείνουμε θα είναι πολύ κοντά στις ανάγκες τους.

Φυσικά, αν για οποιονδήποτε λόγο τα στοιχεία των προτεινόμενων ραντεβού δεν εξυπηρετούν τον ενδιαφερόμενο, τους δίνουμε τη δυνατότητα για μία και μόνο αλλαγή ημερομηνίας, ώρας ή/και τοποθεσίας. Η διαδικασία θα θυμίζει – όπως έχουμε πει – το αεροπορικό check in και θα γίνεται από τα φαρμακεία, τα ΚΕΠ και την πλατφόρμα emvolio.gov.gr. Τα πολλαπλά κανάλια έχουν αυτό το σκοπό: να μπορούν όλοι, ανεξάρτητα από τις ψηφιακές τους δεξιότητες, να κλείσουν γρήγορα και εύκολα τα ραντεβού τους.

Ποιες είναι οι δυσκολίες του εγχειρήματος;

Οι δυσκολίες του εγχειρήματος είναι εκατοντάδες – και ίσως πρόκειται για συντηρητικό χαρακτηρισμό. Είναι όμως λογικό, αφού μιλάμε για την δυσκολότερη άσκηση εφοδιαστικής αλυσίδας διεθνώς μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Όσο θα έχουμε περισσότερα δεδομένα για τις διαθέσιμες δόσεις εμβολίων και όσο θα καταγράφουμε την εξέλιξη της διαδικασίας που έχει ξεκινήσει, θα προβαίνουμε σε επιπλέον παρεμβάσεις, με μόνο γνώμονα την ταχύτητα και τη δημόσια υγεία.

Το υπουργείο σας κατάφερε να αναβαθμίσει αισθητά τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί το ελληνικό Δημόσιο σε σύντομο χρονικό διάστημα. Τι σας υποκινεί στο να δώσετε τον καλύτερο εαυτό σας;

Η ανάγκη επίλυσης μιας εκκρεμότητας που κρατά τη χώρα σε προηγούμενο αιώνα συνιστά από μόνη της κίνητρο. Επιπλέον, έχοντας δίπλα μου τόσους πολλούς εξαιρετικούς συνεργάτες να δουλεύουν σε τόσο έντονους ρυθμούς, δεν μπορώ παρά να δίνω τον καλύτερό μου εαυτό. Και τέλος, είναι η πεποίθησή μου ότι η κατάσταση που παραλάβαμε το 2019 δεν αποτελεί το πεπρωμένο της χώρας – και αυτό μας παρακινεί να δράσουμε γρήγορα ώστε να την αλλάξουμε.

Ποια δύο ή τρία επιτεύγματα του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης σας έχουν δώσει τη μεγαλύτερη ικανοποίηση και γιατί;

Αναμφίβολα, η λειτουργία του gov.gr και η εντός χρονοδιαγράμματος ολοκλήρωση της δημοπρασίας για το 5G αποτελούν τα δύο ορόσημα της δράσης μας τον πρώτο ενάμιση χρόνο του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Αποδείξαμε ότι μπορούμε να κλείνουμε αποτελεσματικά εκκρεμότητες που είχε η χώρα αναφορικά με τον ψηφιακό μετασχηματισμό του κράτους και ταυτόχρονα να ανταποκρινόμαστε με ταχύτητα στις νέες τεχνολογικές εξελίξεις.

Ιδιαίτερη ικανοποίηση μας δίνει και η πιο πρόσφατη πρωτοβουλία μας, τα ψηφιακά ραντεβού στα προξενεία για τους Έλληνες του εξωτερικού. Έχουμε πει αρκετές φορές ότι οι ψηφιακές υπηρεσίες ενδυναμώνουν τους πολίτες που έχουν τις περισσότερες ανάγκες: τους εργαζόμενους γονείς, τα άτομα με αναπηρία και άλλες κοινωνικές ομάδες. Όταν λοιπόν λέμε ότι αφορούν όλους τους Έλληνες, προφανώς συμπεριλαμβάνουμε και τους απόδημους συμπολίτες μας.

Ποια είναι η αποδοχή των πολιτών αναφορικά µε τις νέες ψηφιακές υπηρεσίες;

Πριν από λίγες μέρες φτάσαμε τα τρία εκατομμύρια έγγραφα που εκδόθηκαν ηλεκτρονικά, μέσω των νέων υπηρεσιών του gov.gr. Την ίδια στιγμή άλλες υπηρεσίες, όπως τα ψηφιακά ραντεβού στα ΚΕΠ, στις Εφορίες, στον ΟΑΕΔ, καταγράφουν μεγάλη ζήτηση. Τι μας δείχνει αυτό: ότι οι πολίτες όχι απλά «αγκαλιάζουν» τις νέες δυνατότητες που τους δίνουμε, αλλά ήταν έτοιμοι για την ψηφιακή μετάβαση του κράτους. Και αυτό σημαίνει ότι πρέπει να συνεχίσουμε με τον ίδιο ρυθμό ώστε να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις τους.

Πρόσφατα ανακοινώσατε τη Βίβλο Ψηφιακού Μετασχηματισμού. Ποια είναι η στρατηγική και το όραμα σας για την ψηφιακή ανάπτυξη της χώρας;

Το όραμά μας – όσο φιλόδοξο και αν ακούγεται σήμερα – είναι η Ελλάδα να αποτελέσει διαμορφωτή των τεχνολογικών εξελίξεων. Ο κορωνοϊός επιτάχυνε τον προγραμματισμό μας και αισιοδοξούμε ότι μπορούμε να κατακτήσουμε αυτό τον στόχο. Η Βίβλος Ψηφιακού Μετασχηματισμού περιλαμβάνει το σύνολο της στρατηγικής και την κωδικοποίηση των αρχών μας. Τα κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης μας δίνουν τη δυνατότητα να την χρηματοδοτήσουμε άμεσα στο σύνολό του σχεδιασμού μας και σκοπεύουμε να τα αξιοποιήσουμε στο έπακρο.

Πώς θα αλλάξει η καθημερινότητά μας με το 5G;

Όλες οι εκτιμήσεις συγκλίνουν ότι τα δίκτυα πέμπτης γενιάς θα φέρουν ριζικές αλλαγές στην εργασία και την καθημερινότητά της. Και αυτό διότι οι εφαρμογές και οι λειτουργίες που βασίζονται στο 5G θα φέρουν αλλαγές που μέχρι πρότινος άνηκαν στη σφαίρα της επιστημονικής φαντασίας – και αναφέρομαι στα έξυπνα σπίτια, την ρομποτική ιατρική, αλλά και την έξυπνη γεωργία. Από πλευράς μας επιδιώκουμε να ενθαρρύνουμε τις εγχώριες επιχειρηματικές πρωτοβουλίες και να προσελκύσουμε ξένες επενδύσεις που θα σχετίζονται με τα δίκτυα πέμπτης γενιάς – και σε αυτό πρόκειται να μας βοηθήσει ιδιαίτερα το Ταμείο «Φαιστός» που έχει ακριβώς αυτή την αποστολή.