Το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης ιδρύθηκε με την παρούσα μορφή του ως υλοποίηση σχεδιασμού του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη. Εξαρχής, ο ψηφιακός μετασχηματισμός της χώρας είχε τεθεί πολύ ψηλά στις προτεραιότητες της κυβέρνησης, καθώς ήταν γνωστό ότι αποτελούσε μεγάλη εκκρεμότητα. Η Ελλάδα έπρεπε να μεταβεί στην τέταρτη Βιομηχανική Επανάσταση έχοντας κλείσει τις εκκρεμότητες με την τρίτη.
Σίγουρα, η πανδημία που αντιμετωπίζουμε για δεύτερο χρόνο δεν είχε προβλεφθεί από κανέναν το καλοκαίρι του 2019. Εκ του αποτελέσματος, μπορούμε να πούμε ότι στον τομέα του ψηφιακού μετασχηματισμού ο κορονοϊός τελικά δεν ανέτρεψε το σχεδιασμό, αλλά τον επιτάχυνε. Πράγματι, οι περισσότερες από τις παρεμβάσεις που υλοποιήσαμε ως μέτρα άμυνας για την αντιμετώπιση της πανδημίας αποτελούσαν τα κεντρικά σημεία των προγραμματικών μας δηλώσεων.
Σχεδιάσαμε τις ψηφιακές υπηρεσίες που θα εξυπηρετούσαν τους πολίτες από την έναρξη της πανδημίας με τη φιλοσοφία ότι δεν θα φύγουν μαζί με τη λήξη των μέτρων. Αντιθέτως, οι υπηρεσίες ήρθαν για να μείνουν προκειμένου να βελτιώνουν την καθημερινότητα των πολιτών. Παράλληλα, πρόκειται να αξιοποιήσουμε ακόμα και όσες πρωτοβουλίες σχεδιάσαμε ακριβώς εξ αφορμής του κορωνοϊού, είτε προσαρμόζοντάς τις σε συνθήκες κανονικότητας, είτε αντλώντας σημαντικές εμπειρίες από τη λειτουργία τους.
Η εφαρμογή MyHealth που θέσαμε σε λειτουργία τον Ιούλιο περιέχει στοιχεία από όλες τις παραπάνω κατηγορίες. Αρχικά, αποτελούσε μια σημαντική εκκρεμότητα το γεγονός ότι ο πολίτης δεν έχει πρόσβαση στα δεδομένα του που καταχωρούνται στο σύστημα της συνταγογράφησης.
Στη συνέχεια, διαπιστώσαμε ότι αυτή η εκκρεμότητα μπορούσε να έχει πολλαπλές εκφάνσεις στην καθημερινότητα των πολιτών. Για παράδειγμα, πολλοί απορούσαν γιατί προτεραιοποιήθηκαν στον εμβολιασμό ατόμων με υποκείμενα νοσήματα υψηλού ή αυξημένου κινδύνου, ακριβώς επειδή δεν μπορούσαν να γνωρίζουν πάντα ποιες ουσίες τους είχαν συνταγογραφηθεί τα τελευταία χρόνια.
Και τέλος, περνώντας μέσω της άυλης συνταγογράφησης σε μια νέα εποχή διαχείρισης των εγγράφων που εκδίδουν οι γιατροί για τους ασθενείς τους, κρίναμε ότι ήταν απαραίτητο και ένα νέο εργαλείο, που θα ανταποκρινόταν στα νέα δεδομένα.
Ήδη μέσα σε έναν περίπου μήνα, το MyHealth έχει εγκατασταθεί σε περισσότερες από 95.000 έξυπνες συσκευές. Παρέχοντας πρόσβαση στις πρόσφατες ιατρικές συνταγές και ιατρικά παραπεμπτικά, δημιουργήσαμε ένα «πρόπλασμα» του Ηλεκτρονικού Φακέλου Υγείας που έχουμε εξαγγείλει σε συνεργασία με το Υπουργείο Υγείας και την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση Κοινωνικής Ασφάλισης (ΗΔΙΚΑ ΑΕ), τον εποπτευόμενο φορέα μας για την ψηφιοποίηση διαδικασιών σχετικά με την υγεία.
Το αμέσως επόμενο διάστημα στο MyHealth θα προστεθούν οι ιατρικές βεβαιώσεις και θα ξεκινήσει η σταδιακή ενσωμάτωση διαγνωστικών εξετάσεων. Στόχος μας είναι να ενδυναμώσουμε τους πολίτες με ένα ψηφιακό εργαλείο το οποίο θα τους δίνει όχι μόνο πρόσβαση στα ιατρικά τους δεδομένα, αλλά και δυνατότητα διαχείρισής τους, ώστε να διευκολύνουν την συνεννόησή τους με τον εκάστοτε γιατρό τους χωρίς να ανατρέχουν σε πολλαπλά μητρώα και στοιχεία.
Η πανδημία μας δίδαξε με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο ότι η τεχνολογία είναι πάντα το μέσο, ποτέ αυτοσκοπός. Σε ένα τόσο κομβικό κομμάτι όπως είναι η υγεία, τα ψηφιακά μέσα μπορούν να βοηθήσουν τους πολίτες να φροντίσουν την υγεία τους πιο γρήγορα, πιο εύκολα, αξιοποιώντας περισσότερα δεδομένα – πάντα σε συνεργασία με τους ειδικούς. Αυτή μας η φιλοσοφία βρίσκει έκφανση σε κάθε μας σχετική πρωτοβουλία. Και με βάση αυτή τη φιλοσοφία δημιουργήσαμε και διευρύνουμε το MyHealth.